Pod tym hasłem klasy ósme realizowały tematykę poruszającą edukację globalną jako część kształcenia obywatelskiego i wychowania, które uświadamia istnienie zjawisk i współzależności globalnych.
Uczniowie poznali główne filary edukacji globalnej, które stanowią: godność, sprawiedliwość, solidarność, równość, pokój i wolność.
Podczas zajęć rozmawialiśmy na czym opiera się edukacja globalna, w jaki sposób jesteśmy powiązani ze światem wspólnie pracując na przykładach i omawiając obejrzane filmiki dydaktyczne. Ponadto młodzież poznała 17 celów zrównoważonego rozwoju, które mają zostać osiągnięte przez świat do 2030 roku i wspólnie dyskutowała czy ich osiągnięcie jest realne.
Klasa 8c wykonała również gazetkę pt. „Globalne współzależności w naszej szkole”, która zaprezentowana została w sali historycznej. Materiały do zagadnień i gazetki otrzymaliśmy od Polskiej Akcji Humanitarnej – inicjatora działań.
red. E. Wojtusik