Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
03-11-2015

W dniach 21-22.10.2015r. młodzież szkolna wzięła udział w rajdzie, w ramach projektu szkolnego.
Do Przesieki dotarliśmy (tu nie boję się użyć tego stwierdzenia) pociągiem do Jeleniej Góry,
a następnie dwoma autobusami (MZK).

Na miejscu, po zakwaterowaniu w Domu Wczasowym „Zielona Gospoda”, naszą przygodę rozpoczęliśmy
od szkolenia teoretycznego z zakresu turystycznych marszów na orientację, które poprowadził
pan Tadeusz Sławiński (przyjaciel szkoły, przewodnik górski a także sędzia i organizator ogólnopolskich
Marszów na Orientację).

Następnie ruszyliśmy w teren   z mapami w ręku i zadaniem odnalezienia punktów na nich zaznaczonych .
Po drodze mogliśmy podziwiać piękno gór osnutych jesienią : Wodospad Podgórnej, ogród japoński „Siruwia”. Po powrocie do ośrodka w dobrych nastrojach zjedliśmy obiad, nie było po nim jednak leniuchowania.
Wzięliśmy udział w szkoleniu z pierwszej pomocy (byliśmy w końcu ze szkolnym ekspertem w tej dziedzinie,
panią Izabelą Bieza-Waśniewską).

Kolejne nasze działania dotyczyły prezentacji projektowych: przygotowanie informacji na temat rodzajów
i elementów mapy (Kacper Sędłak, Kornela Zagórska, Karolina Wisiecka, Kornelia Markut, Mateusz Wójcik), wykonanie poradnika „orientacja mapy w terenie” (Alicja Troczyńska, Mateusz Wójcik),
jak wyznaczyć kierunki świata obserwując przyrodę (Marika Burdelak, Kinga Majewska, Katarzyna Czułowska, Nikola Czaicka),
opracowanie „niezbędnika” zagubionego turysty ( dwie wersje): dla turysty i dla grzybiarza (Szymon Leszczyński, Karol Hołod, Kewin Czułkowski, Konrad Przybylski, Jakub Szparak, Marcel Czafurski, Oliwia Szelest, Weronika Kwiatkowska, Radosław Przekop).
Szymon Leszczyński- dałeś radę, opracowanie menu globtrotera: jak nie stracić energii i jak ją szybko odzyskać   (Miłosz Malung,
Iga Zjawin).

Nie było czasu na przerwy, zaraz po zaprezentowaniu efektów pracy dotyczących zadań projektowych rozpoczęły się warsztaty z komunikacji interpersonalnej poprowadzone przez nasz zespół:
psycholog- pani Beata Sasin, pedagog- czyli ja Henryka Zajączkowska- szefowa zamieszania.
Nie było czasu na nudę, oprócz nauki, dobrze się bawiliśmy i mogliśmy lepiej się poznać.

Zastał nas wieczór, więc przenieśliśmy się na dwór, gdzie nasi chłopcy przygotowali nam kolację.
Dopisała nam pogoda, a kiełbaska była smaczna.
Po powrocie do pokojów każdy miał chwilkę dla siebie.
Niektórzy przygotowywali sobie ciepłe kakao, inni rozmawiali w podgrupach, dziewczyny czytały książkę
z dreszczykiem.

Następny dzień rozpoczęliśmy od wspólnie przygotowanego śniadania ze zdrową żywnością.
Potem szybkie pakowanie, odprawa techniczna i pierwsze samodzielne zawody na orientację (trójkami), podliczenie punktów, wręczenie pamiątkowych dyplomów, a w międzyczasie wspólne bycie razem na różne sposoby (gra w tenisa stołowego, zabawy integracyjne, pogaduchy), obiadek i powrót do domu autobusem MZK, tym razem jednym a później pociągiem do Lubania.
Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy szczęśliwie do domu.

Przed nami jeszcze udział w XI Marszu na Orientację „Bukowa Góra 2015” i wspólne opracowanie marszu
na orientację dla uczniów naszej szkoły, oczywiście pod bacznym okiem fachowca.

Wyniki marszu na orientację:

VI m-ce
Nikola Czaicka IIa; Katarzyna Czułkowska IIa; Beniamin Bicki Ia

VII m-ce
Marika Burdelak IIa; Kornelia Markut IIa; Kornelia Zagórska IIa; Karolina Wisiecka IIa

VIII m-ce
Kacper Sędłak IIb; Konrad Przybylski IIb; Patryk Motor IIc

H.Z.

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...