Nowy rok to odpowiedni moment na zmiany. Także w urzędzie. Dokładnie od 4 stycznia planowane jest połączenie Wydziału Spraw Obywatelskich z Urzędem Stanu Cywilnego i przeniesienie się USC do budynku przy ul. Mickiewicza 6. Ślubów nadal jednak będzie się udzielać w Ratuszu.
Przeprowadzka USC to komfortowe wyjście dla interesantów, do tej pory załatwiających
jednocześnie sprawy w tych dwóch wydziałach. Teraz będzie to możliwe w jednym
miejscu.
W wyniku reorganizacji Urząd Stanu Cywilnego UML zostanie przeniesiony
z Ratusza do budynku urzędu przy ulicy Mickiewicza 6 w Lubaniu. To właśnie tam
będzie można dokonywać wszelkich czynności związanych z rejestracją stanu
cywilnego oraz wydawaniem odpisów aktów - tłumaczy
Anna Krawiec Naczelnik Wydziału Organizacyjno-Prawnego Urzędu Miasta Lubań. - Natomiast
miejscem odbywania się uroczystości ceremonialnych zawarcia związku
małżeńskiego będzie nadal sala ślubów mieszcząca się w lubańskim ratuszu.
Ewidencja ludności, wydawanie dowodów osobistych, rejestracja stanu cywilnego prowadzone będą w
jednym miejscu. Jest to komfortowa sytuacja dla petentów załatwiających sprawy
urzędowe. Poza tym pozostają jeszcze względy ekonomiczne. Po zmianach, urząd
pozostanie przy tylko dwóch siedzibach, przy ulicy 7 Dywizji oraz przy ulicy
Mickiewicza.
W stosunku do niegdysiejszych
pięciu budynków lubańskiego magistratu, do tego rozrzuconych po całym mieście,
to naprawdę spory postęp.