Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
28-08-2013

Informacja nt. realizacji gospodarki odpadami, sprawozdanie z pracy Komisji Statutowej, przystąpienie do zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta, zmiana dotychczasowej nazwy części ulicy Granicznej oraz przystąpienie Gminy Miejskiej Lubań do projektu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013 - w celu wdrożenia standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych oraz elektronizacji wymiany korespondencji – między innymi nad tymi sprawami radni debatowali 27 sierpnia br. przy okrągłym stole, podczas obrad XL sesji Rady Miasta Lubań.

Po otwarciu sesji, przez Przewodniczącego Rady Mariana Kwolika, zebrani przystąpili do realizacji zaplanowanego porządku obrad.

Na sesji obecny był Michał Turkiewicz – Prezes Zakładu Gospodarki i Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Lubaniu, który przedłożył gremium szczegółowe informacje dotyczące realizacji gospodarki odpadami przez ZGiUK po 1 lipca 2013 roku, tj. od dnia wejścia w życie nowej ustawy. Wizyta ta była dla radnych okazją do zadawania pytań. Priorytetowym celem spółki jest prawidłowa gospodarka odpadami, minimalizowanie wpływu działań na środowisko naturalne oraz zmniejszanie ilości odpadów przekazywanych do składowania. Dzięki zdobytej wiedzy i posiadanemu doświadczeniu ZGiUK odbiera odpady zgodnie z przepisami prawa krajowego jak i unijnego. Spółka czynnie uczestniczy w projektach współfinansowanych przez Unię Europejską, mających na celu stałe modernizowanie i unowocześnianie sprzętu i urządzeń (zakupiono sześć nowych pojazdów oraz wiele pojemników i kontenerów) oraz wprowadzanie na najwyższym poziomie technologii związanych z ochroną środowiska naturalnego.
Wiadomo już, że niebawem dojdzie do podpisania umowy na budowę sortowni i kompostowni na terenie Centrum Utylizacji Odpadów Gmin Łużyckich. Zakończenie inwestycji nastąpi wiosną przyszłego roku.

- Tylko w przeciągu miesiąca lipca i sierpnia stan zatrudnienia w spółce zwiększył się o 30 osóbmówił Prezes ZGiUK Michał Turkiewiczbudowa Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych to nie tylko ogromny, technologiczny krok w przyszłość, lecz również kolejne miejsca pracy.



W trakcie obrad przedłożone zostało również sprawozdanie z pracy Komisji Statutowej – jej Przewodniczący, radny Mieczysław Iwanow przedstawił zaproponowane przez Komisję nowe zasady przyznawania medalu „Za zasługi dla miasta Lubania” oraz nadania tytułu „Honorowy Obywatel Miasta Lubania”. Ustalono, że w tej kwestii , w przeciągu 14 dni, wypowiedzą się pozostali radni.

Podczas obrad radni jednogłośnie podjęli uchwały w sprawach:

1. Nr XL/290/2013 w spr. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Lubań dla terenów wzdłuż rzeki Kwisy.
2. Nr XL/291/2013 w spr. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Lubań dla terenu położonego przy ul. Skalniczej.

3. Nr XL/292/2013 w spr. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w południowej części miasta Lubań przy ul. Bazaltowej.
4. Nr XL/293/2013 w spr. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w północno - zachodniej części miasta Lubań dla terenu położonego przy ul. Słowackiego.
5. Nr XL/294/2013 w spr. przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Lubań dla terenów położonych przy ul. Bazaltowej oraz ul. Skalniczej.
6. Nr XL/295/2013 w spr. zmiany w budżecie miasta na rok 2013.
7. Nr XL/296/2013 w spr. zmiany dotychczasowej nazwy części ulicy Graniczna i nadania
nowej nazwy.
8. Nr XL/297/2013 w spr. przystąpienia Gminy Miejskiej do projektu PN. „Wdrożenie standardów świadczenia elektronicznych usług publicznych oraz elektronizacji wymiany korespondencji za pomocą ePUAP w jednostkach samorządu terytorialnego z terenu powiatu lubańskiego” w ramach programu POKL 2007-2013 Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, podziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.

W końcowej części obrad Burmistrz Lubania Arkadiusz Słowiński udzielił odpowiedzi na zgłoszone przez radnych wnioski i zapytania, które dotyczyły m.in. wyeksponowania informacji o dyżurach lubańskich aptek na stronie internetowej www.luban.pl, przycięcia i uporządkowania zieleni miejskiej, naprawy poboczy ul. Różanej, ustawienia stojaków na sztandary w miejscu odbywania uroczystości szczególnie w miejscach zamkniętych, przeglądu technicznego monitoringu miejskiego, usunięcia roślinności z miejskich zabytków, udrożnienia studzienek kanalizacyjnych oraz interwencji w sprawie odwróconych bądź usuniętych znaków drogowych.

Z treścią podjętych uchwał zapoznać się będzie można odwiedzając Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Lubań. Sesję zakończyły komunikaty.

Red./BRM

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...