Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
12-03-2019

8 marca br., uczniowie klasy 1a SP2 w Lubaniu, swoją klasę zamienili na salę zabaw „Bajtuś”. Tego dnia cała klasa uczestniczyła w zajęciach sensorycznych.

Głów­nym celem zabaw sen­so­rycz­nym jest opty­malne wspie­ra­nie roz­woju mózgu, czyli umie­jęt­ność posłu­gi­wa­nia się zmy­słami, które w każ­dej chwili prze­ka­zują tysiące infor­ma­cji do mózgu, gdzie są łączone i prze­twa­rzane w celu jak naj­lep­szego zare­ago­wa­nia.
Zaję­cia sen­so­ryczne dla dzieci pobu­dzają nerwy odpo­wie­dzialne za prze­ka­zy­wa­nie bodź­ców do mózgu, umoż­li­wiając tym samym pra­wi­dłowe funk­cjo­no­wa­nie w spo­łe­czeń­stwie.
Inte­gra­cja sen­so­ryczna zapew­nia wła­ściwy roz­wój inte­lek­tu­alny, ruchowy i emo­cjo­nalno-spo­łeczny, sty­mu­luje per­cep­cję wzro­kową i słu­chową, roz­wija umie­jęt­no­ści moto­ryczne, wspo­maga roz­wój mowy, akty­wi­zuje komu­ni­ka­cję dziecka, a także roz­wija zain­te­re­so­wa­nie świa­tem oraz kre­atyw­ność małego czło­wieka.
Zabawy sen­so­ryczne reali­zo­wane są z wyko­rzy­sta­niem spe­cjal­nego sprzętu, m.in. podwie­sza­nych plat­form, huś­ta­wek, hama­ków, desko­ro­lek, tram­po­liny, tuneli, piłek gim­na­stycz­nych, rów­no­ważni, mate­ria­łów o róż­nej fak­tu­rze, które umoż­li­wiają sty­mu­la­cję doty­kową.
Szczę­śliwe i, zdrowo zmę­czone” pierw­szaki z nie­chę­cią opusz­czały salę zabaw, a w dro­dze powrot­nej, jesz­cze długo opo­wia­dały o swo­ich wspi­nacz­kach, sko­kach i przej­ściach w tune­lach.

  
WCz               
Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...